vrijdag 5 maart 2010

Toch een creatie over het hoofd gezien... wiegje

Ik had nog een poppenkofferwiegje gemaakt deze staat al weken achtermij tussen de kinderenspeelgoed knuffels ect spullen maar nog niet op mijn blog. Dit kan natuurlijk niet. Dus ook deze plaats ik even op mijn blog. De reden dat ik het wiegje heb gemaakt is omdat de knuffels van mijn oppaskindjeren overal in te slapen worden gelegd maar niets daarvan is lijkt maar een beedje op een bedje. Kortom er was gewoon dringend een bedje nodig!! Maar hoe maak je dit? en wanneer? het wanneer is makklijk te bedenken je maakt het als dochter lief ligt te slapen en vriend aan weg is. Die week was de planning dat hij elke avond weg was dus ik had nog al wat avonden om me te gan vermaken. Dezelfde avond ben ik wat foto's gaan bekeken en gaan uit tekenen. Een los matrasje leek mij wel handig. Dan kan het matrasje ook als kussentje gebruikt worden bij het ziekenhuisje spelen. Na het tekenen ben ik op de stof gaan teken en gaan knippen. De roze rode stof had ik ooit eens ergens gekregen. dus als het misging was het niet erg. eerst zij rand dubbel gemaakt zodat er geen lelijke naden zichtbaar werden binnenste buiten draaien en dan de handvaten stikken en binnestebuiten draaien. De bodem aan de zijrand vastzetten dan de handvaten er aan . en dan het afdekende stuk overal heb ik voor de stevigheid wel soort scheurvlies in gedaan en een laag je plastic. Anders zit er geen model in. Dan het matrashoejsje binnenste buiten maken stukje open laten binnenstebuiten draaien fiberfill er in en verder dicht stikken. Toen was die klaar voor de foto even pooh er in gelegd. Ik vind hem alleen nog erg saai ik wil er eigenlijk nogiets op maken ofzo maar wat.....? Iemand tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten