dinsdag 29 november 2011

kadootje bruiloft

Er was eens een klein jongetje dat een schaapje wilde worden. Het jongetje groeide uit tot een volwassen man. En raakte bevriend met een klein meisje genaamd Jetje. Dat jetje ging met nog 2 andere mee een weekend je kamperen op een jeugd festival. Het jaar erop ging dat Jetje met die volwassen man en nog een ander weer kamperen op hetzelfde festival. 
Zij kwam haar collega daar tegen en stelde haar aan beide heren voor. De heren vonden haar maar een puber. Dus de rest van het weekend brachten zij weer met z’n 3en door. Het jaar erop wilde die puber toch graag met ons mee kamperen zij had namelijk een oogje op de volwassen man die ooit een schaapje wilde worden. De heren waren hier fel op tegen. Want ze was nog geen 18 en ze was een enorme puber en als je met z’n allen op vakantie bent moet ook iedereen wat doen. Na lang zeuren mocht ze toch mee en het kleine Jetje zou wel zorgen dat iedereen zich aan de taken hield en dat het gezellig bleef natuurlijk. 
Nog steeds had het meisje in kwestie een aardig oogje op die volwassen man. Onder de tent neer zetten werd er tussen neus en lippen gevraagd aan elkaar of ze hun droomprinses en prins al tegen gekomen waren. Beide riepen ze heel hard nee en jij bent dat zeker niet. ( neej neej dacht ik humm ik bedoel Jetje toen) De dames sliepen in een tent en de heren in de anderen. Zo was de afspraak. Het weekendje was nog maar één avond bezig en er werd toch geknuffeld door de volwassen man en de puber. Hier was ik hummm ik bedoel Jetje totaal NIET lees NIET!!! schuldig aan. Die nacht kwam hij zoals altijd een 'nachtkusje halen' en welterusten wensen bij Jetje en ach hij bleef toch nog maar even in de tent kletsen. De volgende ochtend lag hij er nog die middag werden zijn kussen en dekbed ook maar in onze tent gelegen. Dat was niet omdat hij van plan was in zijn eigen tent te gaan slapen. 

Nu hadden de puber en de 'volwassen' man nog niets en konden elkaar niet met rust laten na de puber te wijzen op haar taken en gekreun en gesteun als protest van de 'volwassen' man heb ik hem toch even onder 4 ogen kunnen spreken gevraagd wat hij nou van haar vond. Na wat moeite doen kwam er uit 'ja wel leuk geloof ik.' Aan haar hoefde Jetje het niet te vragen dat was al duidelijk genoeg. Na wat opmerkingen over het elkaar niet met rust laten en het bij ons in de tent slapen werd er toch toe gegeven dat ze elkaar wel zagen zitten en kijk nu een paar jaar later ben ik het die bruiloftscadeautjes voor puber Pauline en volwassen man Mark maakt. Dus zij waren wel de droomprins en de droomprinses voor elkaar.

En volwassen? Nee, dat is Mark nog steeds niet.
De schaapjes stof spreekt natuurlijk voor zich al wisten alleen zijn ouders, zussen en ik dat hij vroeger een schaapje wilde worden.


Voor alle duidelijkheid ik ben totaal ONSCHULDIG.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten