donderdag 5 april 2012

Roos 5011 voor het oppaskindje

 Een van mijn oppaskindjes kwam enkele weken terug met een overslagjurkje aan hier heen. Little miss zocht in haar kamer haar overslag jurkje van een hele poos geleden, maar deze paste zowel het oppaskindje als zijzelf als haar zusje mini miss niet meer.  Dit was natuurlijk wel een mooie kans om een overslag jurkje voor haar te maken. meteen die ochtend de stof samen met haar en little miss uit gezocht. Little miss heeft eigenlijk besloten. het oppaskindje is namelijk 18 dagen ouder dan mini miss dus veel beslissen over dingen doet ze nog niet ze zegt echt overal ja op. maar bedoeld dan ook weleens nee.







 Ik heb zelf het patroon er bij gezocht. Even getwijfeld over de maat maar ik heb de gok gewaagt en maat 80 gemaakt ze draagt vaak al maat 86 maar die leek mij zo groot. Al snel was het patroon overgenomen op de stof en al snel zat het patroon in elkaar. snel even passen en ja hoor hij paste. Hij was zelfs nog wel wat ruim maar dan kan ze er gewoon wat langer mee doen of er een extra lagen onder dragen. de  gecoverde zomen en het bandje had ik nog niet gestreken vandaar dat die ook zo zichtbaar zijn.




Toen haar grote zus en broer uit school kwamen wilde ik gaan borduren maar de grote zus vond de plaats waar ik wilde borduren namelijk op het boven rugpandje geen goede plaats want dan kon haar zus je het plaatje nooit zien. daar had ze en punt samen na gedacht over waar dan leuker was want over het borduurtje zelf viel
niet te twisten die had little miss met een duidelijk uitleg al uitgekozen. Ik vertelde little miss namelijk dat het de forever friends beertjes waren en dat die dus voor altijd vriendje bleven. Toen ging zij tellen hoeveel beertje er stonden dat waren er 3 en met hoeveel kindjes wij waren 3 namelijk het oppaskindje mini miss en little miss. Nu hoop ik natuurlijk dat de drie meiden en de grote broer en zus  vrienden voor altijd blijven. maar laten ze eerst maar op een leeftijd komen dat ze echte vriendjes krijgen. Morgen hebben we weer een gezellige dag voor de boeg waarin ik misschien eens ga kijken wat ik voor de grote zus kan maken de grote broer had namelijk voor zijn verjaardag al een slinger gekregen.





1 opmerking:

  1. O...wat is Ilja mooi!!

    Je bent niet..alleen Jetjes oppaslieverd,
    maar je bent ook haar model,
    een mooie!

    BeantwoordenVerwijderen