zaterdag 28 april 2012

Heksje little

Als laatste geshowd op de avond van de mode show is deze jas. het is van het patroon jade. welke in mocht lenen van een vriendin die zelfde vriendin vond little miss hier op een klein heksje lijken. zo met die mouwen. Nu kan ik niet heksen maar hoe snel zij af en toe rommel kan maken moet ze wel kunnen heksen. De jas is gemaakt van waterdichte stof als buiten kant en als binnenkant van het lijfje en de mouwen van een paarse/roze fleece de capuchon wilde mevrouw liever in het licht blauw want dat was 'beetje zelft' Ook de rits heeft ze geholpen om uit te kiezen. daarbij werden wel alle kleuren ritsen uit het rek gehaald en bij de stof gehouden. En als ik zeg alle dan bedoel ik ook echt ALLE dis ook de blinde ritsen en aan de heel lange of hele korte. Ook alle kleuren we hebben zwarte gehad maar ook fluor geel groen of roze. De roze werden als eerst terug gehangen dit is toch duidelijk niet haar kleurtje



Omdat de winter nog moest komen heb ik een laagje fiberfill tussen de fleece binnenlaag en de waterdichte buitenlaag genaaid. Miss little wilde de jas na de mode show als badjas aan houden na wat uitleg en vooral het aan trekken van een andere badjas mocht de jas toch aan de kapstok hangen om hen de volgende dag meteen uit te kunne proberen op zijn waterdichtheid. het regende flink maar van ons drieën was zij helemaal droog juist omdat de jas wat langer is bleven ook haar benen droog de spetters die op haar voeten zouden komen ving ik op. Maar natuurlijk zij dat ze nat geregend was want dan kon ze mee doen met warme chocomelk drinken en kopjes thee met koekjes. de thee gebruikt ze meer om haar koekjes in te dopen maar hoort toch wel echt bij koude dagen.



Op de foto's zie ik nu valt de onderkant nog al hobbelig maar de keren dat ze de jas aan had was dat niet het geval. wel is  na de eerste keer was de fiberfill laag verschoven dus die heb ik op nieuw vast gezet.  Zoals op de laatste 2 foto's te zien is is de jas aan de achterkant ook lekker lang waardoor ze overal makkelijk op kan klimmen zonder een natte kont te krijgen en hij staat erg mooi over wat nette jurkjes of setje. Voor de zomer wil ik nog zo'n jas of een roos 5006 of zo maken voor de feesten die er aan gaan komen. Dan is een nette jas wel leuk als mama ook al het jurkje gemaakt heeft.






Miss little komt van zelf wel met een leuk patroon en ik heb zelf ook nog heel wat ingedachte maar nu is mijn naaimachine even uitgeleend de locker schreeuwt om een nieuw mes en ik kan beter me tijd anders besteden dus voorlopig geen feestjurkjes voor miss little. Ik vermaak me wel heb voldoende hobby's en de meiden houden me ook wel van de straat of juist spelend op de straat.

1 opmerking:

  1. Tess...een heks?

    Nu,dan is het een lieve heks!

    Een waterdichte jas.....

    Die hebben we in dit natte koude kikkerlandje,

    vaak nodig!

    Maar Tess,je jas is vooral....mooi!

    BeantwoordenVerwijderen