dinsdag 29 januari 2013

een drukke dag in huize proud mommy


Vrijdag waren mijn oudste oppaskindjes de hele dag lekker bij mij thuis. Ook kwam oma alphen op visite dus het huis zat gezellig vol. En wat ga je dan doen op een sneeuwachtige dag? Nou daar wisten alle kinderen zelf wel een planning voor te maken. Om kwart over 7 waren little miss, mini miss en ik gedoucht en aangekleed beneden. Nou ja aangekleed.... little miss en mini miss wilde graag in hun pyjama naar beneden nou ja ach als je 2 en 3 bent kan dat ook nog met gemak. Beide dametjes hadden al een hele waslijst in hun hoofd van wat ze die dag wilde gaan doen. Ik heb maar even een


selectie gemaakt voordat er van de andere kinderen ook nog meer ideeën bij zouden komen. De planning werd broodjes met gekookt ei wat dat had ik een van de 3 oppaskindjes beloofd verhaaltjes lezen en kletsen over de rest van de week. ja die kleintjes maken heel wat mee in de 2 dagen dat je ze niet ziet, tot dat oma alphen om half 11 er was. Ook zij kreeg wat te drinken en alle verhalen te horen met bijhorende trucjes die ter plekke verzonnen werden. Terwijl wij samen een kopje thee dronken om op te warmen. Direct aansluitend de lunch met

schuddebuikjes waardoor de kinderen zelf ook
schuddende buikjes kregen. zo zijn we naar de winkel gegaan want we zouden cakjes gaan versieren en ik had te weinig poedersuiker voor het marsepein uit rollen en voor de botercreme ook de boter ontbrak en dat is niet handig. buiten nog wat sneeuwengeltjes gemaakt. ja zo vaak ligt er geen sneeuw! dus als het er eindelijk eens ligt dan genieten we daar uitgebreid van. de kleintjes hebben nog een klein rondje op de slee gedaan.



Toen we thuis kwamen  hebben de kinderen een kort spelletje gedaan zodat ik de boodschappenop kon ruimen. Oma alphen en little miss zijn kruidcake voor oma en mama gaan maken en toen deze in de oven stond waren de oudste 3 kinderen aan de buurt  om te helpen met de cakemix en het verdelen in de vormpjes. het ging allemaal niet professioneel maar uiteindelijk is er mix in de vormpjes beland en heb ik


ze kunnen bakken. toen die in de oven zaten  weer een spelletjes wat gedanst en de jongste kinderen hadden de poppenkast gevonden. De eerste foto is van de handpoppen die mini miss van proud mommy en little miss heeft gekregen te samen met haar bed en de andere kadootjes. Alleen cakejes in de vorm van een roosje is natuurlijk niet leuk genoeg als je mini taartjes zou bakken dus ik heb oma Alphen lief


aangekeken om de botercreme voor mij te mixen, 10 minuten minimaal mixen op de hoogste stand van de mixer vinden mijn polsen niet zo leuk, helaas. maar vrijdag hadden de polsen van oma Alphen het er ook even moeilijk mee.  Toen de cakejes gebakken en afgekoeld waren, werden de oppaskindjes alweer opgehaald en ging ik verder met versieren met mijn eigen meiden. ik besmeerde de cakejes met zeer luchtig opgeklopte botercrème  zelf deden ze er de marsepein over heen. mini miss heb ik nog verder geholpen door samen met een sateprikker de streepjes te zetten. Na het avondeten aten we de cakejes op en toen moest er natuurlijk ook even met oma alphen gebeld worden over het eindresultaat.





1 opmerking:

  1. Ja,vorige week vrijdag,was een gezellige dag,
    met boodschappen doen en allerlei voorbereidingen om taartjes en de kruidcake te bakken.

    De kruidcake was verrukkelijk!

    De taartjes,werden mooi versiert.

    O,was hadden de kinderen een pret!

    Zo als op de foto"s te zien is.....
    Tess en Kelcey,zijn prachtige meisjes,
    die het talent van hun moeder,
    mooie en lekkere taarten te bakken,
    ook in zich hebben.

    BeantwoordenVerwijderen